peterrojder.blogg.se

my world

Trädgårdsdagar

Publicerad 2016-05-22 11:37:49 i Dagen som gick,

Nu har jag rotat runt med lite av varje i trädgården några dagar. Det blir alldeles för lite gjort och jag får försöka komma igång lite tidigare på förmiddagen.
 
Igår var jag ganska aktiv. Allt gräs blev klippt. 
Blev klippt?
Jag klippte gräset.
Det var lite för blött egentligen men det måste göras. Det tog mer än en timme och sen ägnade jag en stund åt att "jaga" maskrosor. Det betyder i klartext bara att jag tar bort en del trots att jag vet att det är ganska meningslöst. Det växer fullt på åkrarna runt omkring och längs vägkanterna.
Efter det tog jag fram sekatören.
Först gick runt till alla fruktträd och satte mig på marken och rensade bort lite ogräs. Sekatören släpade jag med trots att den inte var till för det.
Sen bytte jag inriktning och klippte en del så att jag fick användning för den. Rätt mycket har dött på kornellerna under vintern och det finns mycket kvar att klippa bort. Rosorna vid altanen klippte jag ner ganska mycket för jag ska försöka göra klart målningen av de väggarna.
Hallonhäcken.
En första omgång då jag tog bort det mesta av det som borde varit klippt i höstas. Mer följer.
Det behöver grävas runt häcken för en del gräs verkar ta över och brännässlor och sorkarna trivs.
 
Jag behöver hjälp med grävningen inser jag.
Axlarna värker en hel del just nu så de konkurrerar med ryggen om att göra en del arbete "lite besvärligt".
 
Idag verkar det blött så jag får nog hålla mig inomhus. 
Det är kanske läge att starta om "Italienbilen"? Den har stått ganska länge nu och turbon är bytt mm så jag borde testa om den är i ordning så att jag kan sätta den i trafik igen.
Bokföring.
Laborationsinstruktioner som måste vara klara.
Minst en kursplan som också måste göras klar.
Jaja. (som jag brukar säga.)
Dagen räcker nog inte till riktigt.
 
Men det kommer fler.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela