peterrojder.blogg.se

my world

Grönska

Publicerad 2016-05-05 00:14:04 i Dagen som gick,

I dag klippte jag gräset för första gången.
Delvis i alla fall.
Det blev inte klart för drivremmen till klippaggregatet gick sönder så jag måste skaffa en ny.
Annars har det varit en lugn dag med lite jobb och en tur in till Kil,
Nu på sen eftermiddag satt jag en stund i solen och läste i boken Relationsrevolutionen av Lars Gustafsson. Den handlar om mötet mellan barn och vuxna och jag ska sammanfatta min syn på den snarast. Det har gått några veckor sen jag började på den och jag tänker läsa ut den i kväll så jag kan lägga den till handlingarna. 
Jag vet inte riktigt varför jag skjutit på den men har läst en del annat under tiden bl a två böcker av Coben. Omväxling eller bara okoncentration?
 
Grönskan förundrar mig alltid.
Hur fort den kommer. Det skira skimrandet i solljuset.
 
Utsikt 1:a maj.
 
 
Utsikt idag
 
 
Tre dygn har gått. Visserligen lite olika ljus men jag tror det går att se skillnaden på björkarna.
 
 
Snart har de bytt färg och det ljusa skimret är över för i år.
Våren kommer och går fort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela