peterrojder.blogg.se

my world

Mer?

Publicerad 2016-03-13 10:28:50 i Fria tankar,

Jag blev lite fundersam nu på morgonen. 
Av olika anledningar dök tankar om skrivandet upp.
Det gick väl som vanligt runt lite i huvudet medan jag startar upp dagen.

Vad ska jag skriva om?
Om jag alls ska fortsätta? Det kan bli en vana.
 
En sak är att jag har minst två gamla böcker till att klara av och jag lär väl läsa fler framöver.

Alla andra tankar var betydligt mer "riskabla".
Det första som dök upp var döden och känslor för döden.
Hur skriver man om det utan att bli väldigt personlig?
Jag vet att jag kan vara väldigt resonerande och se på personliga saker lite utifrån.
Numera bryr mig nog inte heller så mycket om vad andra vet om mig.
Eller tycker om mig.
De flesta jag möter ser bara utsidan och bryr sig ganska lite om mig som person.
Men det kanske inte direkt är rätt ställe att skriva om det?
 
Jag var tydligen väldigt allvarlig i sinnet nu i morse för andra ord som dök upp var 
livet (i motsats till döden kanske?)
längtan
ensamhet
vänskap (Ovänskap känns inte så aktuellt för mig. Jag lägger inte energi på att ha ovänner.)
 
Men vem har intresse av mina tankar om det?
Det blir oundvikligen ganska personligt.
 
Det är nog enklare att försöka skriva om det som dyker upp under dagarna. 

Eller det som mina barn vill veta mer om?
Mitt tidigare liv. 
Men det lär också bli ganska personligt.
Och ointressant om jag undviker alla "farligheter".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela