peterrojder.blogg.se

my world

Midsommarafton

Publicerad 2016-06-26 01:17:55 i Dagen som gick,

Dagen började med mycket bättre väder än de föutspått. Det regnade inte alls!

Vi var uppe och åt före nio när K ringde och bjöd in oss till en Midsommarorientering på Kilslund. Jag följde inte med men efter maten försvann Tomas iväg på sin första orientering på länge och jag började fundera på mitt bidrag till maten. Det skulle vara en rabarberpaj. 
Så jag började med att hämta in en del rabarber.
Jag "rensade ur bland bladen" och tog lite väl mycket så det blev en del över när jag skurit upp det jag behövde till pajen.
Det behövde i alla fall tas om hand och det går att ge bort. 

Det blev två pajer. Vissa tycker inte om rabarber så en liten äppelvariant fick bli ett alternativ. 
Tomas kom hem och vi åkte iväg till Tvärgatan.
Det var full fart i köket och det tog inte lång stund innan Ulf kunde börja grilla.
Tomas satt och väntade på att det skulle bli klart. Det blev mer och mer mat på bordet bredvid honom och han var hungrig. Moa lagade en tröja.
Mor och dotter ville posera framför kameran och "nr2" som han kallar sig själv och Patrick var upptagna med något att diskutera.
Moa hann med att plocka lite blommor till bordet.
Efter och under maten blev det mer att diskutera och det slutade med en liten lek med en gummisnodd.
Den skulle givetvis testas på den som inte visste vad det gick ut på. Sofia ryckte till slut in och räddade Patrick.
Sen blev det kubb, efterrätt och lite frågesport. Tiden rann iväg och snart blev det dags att åka hem åt olika håll.
 
För min del slutade kvällens aktiviteter med en promenad ner till udden med Tomas. 
Ljumt i luften och inte mycket vind. Fryken var nästan som en spegel.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela