peterrojder.blogg.se

my world

Flytthelg

Publicerad 2016-07-12 00:09:36 i Dagen som gick,

Den här helgen har handlat mycket om flytt. 
Lördagen gick hela dagen till "hushållsflytt". Tranås tur och retur med flyttkärra. En del bärande och städande ingick i Tranåsbesöket och sen blev det lite mer bärande när vi kom hem. 
Det har fortsatt i mindre skala både igår och idag men då har det mest varit Tomas som burit in lådor, sorterat och burit ner i källaren.
Jag har mest flyttat runt papper.
Från olika högar till nya högar och sen i viss mån in i pärmar eller i mappar för vidare behandling.
Jag har också flyttat på sniglar.
Pantersniglar (leopard) har flyttats från väggrenen till buskage runt tomten.

Så nu måste jag se upp i fortsättningen vilka sniglar jag ger mig på om jag går min runda i trädgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela