peterrojder.blogg.se

my world

Trädgårdsarbete

Publicerad 2016-08-25 22:47:42 i Dagen som gick,

Jag vet inte om det kan kallas trädgårdsarbete men förra veckan började jag med inledande buskslakt.
Många av buskarna växer mer än vad som är bekvämt så de ska kapas ner rätt ordentligt.
För att komma igång tog jag bort det som är mest i vägen och det blev ändå en hel del att släpa undan.
Det går inte bara att göra kompost av allt och jag har ingen lust att köra allt till tippen.
Så jag behöver bränna upp det jag klipper bort.
Nu låg det redan en hög där jag brukar bränna ris så jag fick börja med att bränna upp den för att få plats.
Det är inte så snällt att fylla grannarnas trägårdar med rök så jag väntade till vinden låg åt rätt håll för att få röken ut över åkern. Sydost är bra och i förrgår såg jag på grannarnas vimplar att det blåste åt rätt håll.
Dags att elda!
Resultatet blev rök som blåste till grannen. Han stängde altandörren. Vinden vred hela tiden runt trots att vimplarna påstod något annat.
Efteråt hittade jag några rostade snigelskal i askhögen. Jag hoppas att några mördarsniglar också var inne under riset. 
Ny hög på plats och det lär bli mer dagarna som kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela