peterrojder.blogg.se

my world

Snickare? Nja.

Publicerad 2016-08-05 00:34:47 i Dagen som gick,

Vindskivor och gipsskivor tar upp en del av min tid de här dagarna.
Vindskivorna ska målas en gång till innan jag sätter upp dem. Färgen tog slut så jag var tvungen att åka och köpa mer. Jag passade på att köpa några balkskor för nästa projekt samtidigt när jag ändå var i stan. Lånade några böcker också.
Baksidan av väggen mot källarnedgången blev isolerad och gipsad idag.
Väggen är 135 cm bred så jag kapade en 270-skiva på mitten. Inget spill och den passade precis.
Det blev en lite vågad montering med stegen ganska brant.
Även en halv skiva var i tyngsta laget att hantera för jag var tvungen att lyfta skivan på plats ovanför stegen och trycka den mot väggen samtidigt som den skulle skruvas fast.
Med en hand.
Skruvdragaren i den andra med en skruv "fastsatt" som inte fick trilla av. 
Så med skruvarna i munnen skulle jag lite vinglande försöka att hålla skivan med ena handen, placera en skruv i taget på skruvdragaren och få i några skruvar på rätt ställe innan jag kunde släppa skivan.
Det var nog lite för tungt och högt upp för mina armar. 
Ganska dumt egentligen.
Det insåg jag när jag stod där och inte kunde börja om utan att tappa skivan. Jag orkade inte ta ner den och hålla balansen. 
Så det måste gå.
Några tappade skruvar blev det givetvis innan jag kunde använda båda händerna.
Enda problemet i efterhand är att jag känner av det ordentligt i axeln. 
Värk.
Annars verkade den vara på väg att bli bättre.
Men det går nog över. 
Båda skivorra är i alla fall på plats nu så i morgon kan jag få dit de sista småbitarna i taket.
Kanske spackling och målning av tak snart?
Väggarna får nog vänta lite tills jag pratat med en murare om putsning av källardelen..
 
Resten av kvällen gick åt till snigelmördande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela