peterrojder.blogg.se

my world

Närmar sig målning

Publicerad 2016-08-13 00:49:46 i Dagen som gick,

En del av tiden senaste veckan har jag som sagt ägnat mig åt ingången. När jag gjort klar baksidan av väggen var det dags för taket och ytterväggarna. Det blev lite rolig klättring igen och lyftande av skivor men det gick att lösa. 
Jag fick börja med att plocka ner några skivor för att sätta dit en takdosa för fönsterlampan.
Skivorna borta och klart för att sätta dit takdosan.   Dosan ditsatt och skivorna på plats igen.
       
Två smala bitar kvar att sätta dit i taket och sen var det bara väggen kvar.
Väggen är inte rak i underkant så skivan under fönstret fick skäras i flera steg för att passa. När den var på plats var det ganska enkelt att sätta dit en smal bit på var sida av fönstret. 
Skivorna i taket och under fönstret på plats.             Runt fönstret saknas bara utsalningen nu.
      
Nu är nästan allt som syns fixat. Det som är kvar att gipsa är några bitar under betongplattan och en bit vid ytterdörren. Det går att göra senare men ska ordnas innan undervisningen börjar.
Närmast ska taket spacklas lite och slipas så att det kan målas innan väggarna också får lite spackel och glasfiberväv så att de också kan målas.
Sen är det "bara" att röja lite mer och få på klinker ovanpå betongen, ordna klädhängaravdelningen, kanske en dörr och lite panel?
Trappa?
Kanske det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela