peterrojder.blogg.se

my world

Mer förvaring på gång.

Publicerad 2016-08-27 00:17:00 i Dagen som gick,

Jag har ganska mycket saker i garaget. En viss röra råder.
 
Det mesta är uppsorterat på olika sätt men rätt mycket ligger ändå spritt längs väggarna. Det kändes som om det var dags att ta tag i det och få ordning på allt för att kunna göra klart el, gips i taket och annat.
Allt måste bort från golvet!
Så det behövs fler hyllor. Hyllor ända upp till taket!
Alla väggar som är klara är redan fyllda med hyllor så för att få upp fler måste de sista väggbitarna gipsas och målas. 
Sagt och gjort. På med gips där det saknas. 
  
Klart så långt. De sista väggskivorna går inte att sätta dit innan kablarna till säkringsskåpen är dragna. Takskivorna måste vänta tills all el ar dragen.
 
Sen var det dags att måla.
 Vitt och två lager. Spackel mm bryr jag mig inte om i garaget.
 
 
  
När jag skulle fortsätta saknades det material så det var bara att köpa fler skenor, skruv och konsoler.
Besök på Biltema.
Jag gjorde några avståndsmallar och sen var det bara att skruva upp det. Första testen är gjord med för smala hyllor.
 
 
Så nu återstår bara att ordna hyllor som är 40 breda så kan golvet bli lite rensat.

När jag ändå var igång ordnade jag en hylla ute under skärmtaket för blomkrukor och andra utomhussaker.
Saknas något?
Utsalning och lister runt fönstren? Det kommer nog nu när jag försöker få klart allt annat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela