peterrojder.blogg.se

my world

LIvslängd!

Publicerad 2016-04-28 00:22:59 i Fria tankar,

Jag såg ett kort avsnitt från norsk tv om hypokondriker.
En kommentar var rolig och intressant.
Ungefär:
- Om du joggar och äter rätt lever du lite längre. Men de åren du vinner får du på slutet. Alldeles på slutet.
- Så det kanske är så att det är den tiden du lägger på att jogga du får igen?
- Då det är bra om du tycker om att jogga."
 
Kul tanke tyckte jag. 
I så fall gäller det att se till att "joggtiden" är meningsfull och inte bara plågsam.
Annars blir det bara ett sätt att förflytta sig framåt i tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela